torsdag 10 mars 2016

Tomat

Efter några intensiva studiedagar med mässmonterplanering och starta-eget kurs så kom jag igår kväll hem till nästa projekt. Några av tomatsorterna började bli i behov av att skolas om. 

Satte igång direkt från morgonen idag och skolade om 10st 'Rosella' och 13st frilandstomater och vips var deras långa stjälkar inte så långa längre. 



Jag brukar skola om mina tomater 3-5ggr beroende på tillväxt och hur sen vår vi får. Men i år så är det mera beroende på hur snabbt jag lyckas få upp odlingstunneln och kanske främst beroende på i hur dåligt skick jorden på odlingslotter är. Men det ska nog gå bra! 

Såg att några olika körsbärstomater väntar på omskolning också. Det e nu när tiden för omskolning börjar som jag känner hur våren kommer rusande! Lite väl mycket snö på backen hos oss ännu bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar