onsdag 21 januari 2015

tillbakablick och vårlängtan


 
 
 Gokväll i trädgårdsvärlden!
I några kvällar har jag suttit och gått igenom flera tusentals fotografier som blivit tagna genom åren i hopp om att hitta några bilder på vår gård hur den såg ut när vi just hade flyttat hit. Tyvärr verkar det inte finnas en endaste en.

Här ovan är två bilder från 2011 och två från 2014.
Lite annat än att sköta barn verkar jag ju ändå ha gjort ;)

Bilderna nere visar våren 2014, våren 2011 och våren 2009.





Åh vad jag L-Ä-N-G-T-A-R efter våren nu!
känns som om tiden fram till att jag kan lägga igång frökultiveringen på riktigt är så lång och slutet av mars känns så avlägset.
Jag borde kanske försöka jobba upp lite ålderskris så blir det säkert 24 mars snabbt. Jag fyller nämligen 30 då. Tycker det istället känns riktigt skönt att bli 30, ingen noja alls här fast in man verkar försöka noja upp mig haha!

Jag hoppas ju förstås att vintern har varit snäll mot växterna och att inte förstörelsen är alltför stor när snön slutligen smälter och tjälen släpper. Timjan ska jag åtminstone så i mängder i vinter igen för de fryser nästan alltid bort helt hos oss.
Men förväntningarna på hur mitt nyanlagda woodland och entrén kommer att se ut till våren är stora. likaså resten av trädgården förstås.. alltid lika spännande när livet återvänder.

Vad gör ni för att inte förgås av trädgårdslängtan nu mitt i vintern?



3 kommentarer:

  1. Det är en hel del du hunnit med i trädgården, det är sådant man glömmer bort om man inte har fotografier att jämföra med. Längtar också till våren, men det dröjer ett tag till, innan den är här, vi har precis fått en hel del snö.
    Jag tittar på bilder från trädgården, funderar på vad jag skall så, och eventuella projekt.Tittar in i trädgårdsbloggar för att få inspiration. Ha det gott / Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det svårt att minnas hur det riktigt såg ut från början.
      hos oss hade vi bara gräs och grus och förstås fyra stora underbara äppelträd.
      men allt annat förutom just äppelträden är skapat av oss. synd bara att jag inte ens ville fotografera hur det såg ut från början, eller när vi gjorde allt till lervälling när vi drenerade runt huset och hela gården.. eller när kirskålen tog över alltihopa och jag slet som en galning att få bukt med den.
      jag har börjat fota eländet nu också men de e så dags nu. skulle vara kul att kunna jämföra lite mera men de e som det är och inget att göra åt nu.
      härligt har det åtminstone blivit och jag längtar så tills jag får kolla hur mycket av lökarna jag planterade i höstas kommer upp.. oj så jag längtar och drömmer om hur underbart det ska bli!

      Radera
  2. Säg inte annat, vad jag också längtar till våren. Har några frön (plantor) under lampor, för januari kändes så lång utan... ;)

    Om åldern, tror inte vi hinner få problem med att fylla jämna tal, det finns ju så mycket att göra och planera. ;)

    Ha det skönt i väntan på våren!

    SvaraRadera