torsdag 21 juli 2011

Öppna gårdar i Skata

Idag ordnas det öppna gårdar i stadsdelen Skata här i Jakobstad.
Start kl 14 - 18.00. Kartor lär finnas på plats och allting är gratis förstås.

Vi var ifjol också och det var riktitgt trevligt, fast några riktiga trädgårdspärlor fanns det inte ifjol direkt men man vet ju aldrig..de e nu bara mysigt att gå runt och få snoka med lov i hur det ser ut innanför alla de höga planken och portarna som man annars aldrig ser över..

Jag har ingen egen bild på hur Skata ser ut så jag lånade en härifrån.
Skata är den äldsta stadsdelen i Jakobstad med mysiga gator och jag förösker alltid kika innanför portarna.. ;)
Däremot ser jag inte skata som något speciellt (som stor del av jakobstadsborna verkar göra), det ser likadant ut i nästan hela Kristinestad. Kaskö är också väldigt likt uppbyggt och det finns sääkert massor med andra städer i Finland som har de gamala stadsdelarna kvar..Åbo t.ex.

Nåväl.. nu ska jag börja bege mig mot stan! Och i år ska jag inte glömma kameran! ;)

6 kommentarer:

  1. Hoppas du får en mysig och trevlig dag i Skata!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Även jag önskar dig en trevlig dag!
    Laila

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att du inte glömmer kameran för jag blev också nyfiken på vad som kan gömma sig bakom planken:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. kameran var med. dock hittades inte så speciellt mycket att forografera :( ska föröska få ihop det till ett inlägg ikväll iallafall..

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blev en fin dag och visst är J;stad vacker :)
    Det blir lördag och gammaldags torg för min del.
    Må gott1 /Bea

    SvaraRadera
  6. JAg ska nog försöka ta mig till gammaldags torg i år, har aldrig varit förut. :)

    SvaraRadera