onsdag 6 juli 2011

idag...


Vi fixar lite runt örtagården för tillfället. här är den gamla delen som har fått nytt golv och snyggast till lite ("tyvärr" har det varit riktigt soligt hos oss idag så färgerna är lite felvridna). Sen har vi grävt en lång rabatt till, ca 10m skulle jag gissa såhär rakt av att den blev, där ska också örter få plats och några efterlängtade pioner bara jag hittar de perfekt för ändamålet!
Exakt 50kvm med marktäckduk har gått åt i vårat gång-projket och lika mycket grus då förstås..Timo har verkligen jobbat fysiskt de senaste dagarna, själv har jag mest kommenderat ;) haha, nä men jag har nog också jobbat men inga tunga arbeten förstås.

***


Vi har inte så många vitblommande växter hos oss (ännu),
men denna Campanula var. macrantha "Alba" grävde jag upp i vårast på gården där min bror och hans sambo renoverar hus. Den är riktigt rent vit och väldigt vacker!
Rasmus´s sockerärter är också fina med sin gröna ådring, fast jag läängtar tills det börjar komma ärtskidor..mums!

***

Loppisracet var för övrigt riktigt kul men aningen stressigt. 
Vi tar nya tag i morgon kväll! ;)

1 kommentar:

  1. Åh så fint det blev:)) Vita blommor är väldigt snygga de kan ändra utseendet på en hel rabatt med sin färg:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera