onsdag 29 juni 2011

värmen e här igen!


Idag har vi verkligen det varmt igen, ca +28°C i skuggan och nästan vindstilla här hos oss.


Mina favoritnävor som jag förstås inte minns namnet på blommar nu

***


Om vi hade tänkt ta det lugnt under Timos semester valdes veckorna bra men nu hade vi tänkt jobba med uterummet som ska vara klart inom några veckor..lite väl varmt alltså för att riva väggar en dag som denna.
Känner mig lite elak som inte kan hjälpa till med slitjobbet.. försökte riva några brädor igår kväll men koppen sa stop på en gång så jag vågar inte.
Svalkar fötterna med Rasmus istället och försöker att kolla så att alla växter har tillräckligt med vatten..


Jag blev sjukskriven i måndags, ända tills mitt jobbkontrakt går ut. Känns mindre kul men jag kan bara inte jobba nu. 
Så nu ska här tas lugnt..eller så lugnt jag kan för jag är verkligen inte en person som kan sitta still när jag verkligen vill göra saker och ting, och trädgårdssäsongen har jag väntat på heela långa kalla vintern så nu vill ja få ut så mycket som möjligt av den också..så mycket jag kan utan att anstränga mig över gränsen då förstås.. ;)

***

oo..snart e de juli! så snabbt tiden går nu igen!

1 kommentar:

  1. Jag hade tänkt måla ett loft i den här hettan, det var nog också lite för mycket. Får bli tills det blir lite svalare. /Mimi

    SvaraRadera