söndag 13 februari 2011

Clematis

Hittade äntligen en clematis-grupp i Finland som säljer en massa olika clematis både i sin egen handelsträdgård men också via postorder.

Puutarhakeskus Sofianlehto

Samt en Estnisk förståss; Kivistik.


 Nu gäller det bara att börja välja då. Hittills har jag ca 30 olika sorter som verkar intressanta, att sen få ned det talet till ca 5-7st är inte det allra enklaste när man blir så besatt som jag nu råkade att bli..
Men, de som inte blir beställda i år, kanske blir det något annat år istället ;) 
Önskelistan blir bara längre och längre..

åååh! vad jag längtar tills våren när jag får börja sätta fingrarna i jorden och känna alla underbara dofter!
Fast fuktig jord är det ingen bristvara på längre..startade upp årets frösådder de senaste dagarna och växtlampan ger mig verkligen stora doser av fake-sol, å andra sidan börjar solen visa sig ute nu också fast vi har under -20° igen.

Må väl!
Kram Sandra

3 kommentarer:

  1. Hej Sandra! Kikade in hos Sofianlehto och jag förstår att du har svårt att välja, fanns ju hur många vackra clematisar som helst:) Jag vill också ha mycket clematis så det brukar bli några nya varje år! Oj så kallt det är hos dig, här håller det sig i allafall runt -10 grader!
    Ha en fin söndag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Jag förstår ditt problem! Hur mycket läckert som helst att välja på i clematisvärlden.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Ska också ge mig ut på clematisjakt i år, men först måste jag fixa till en del rabatter och jag misstänker att det kommer att dröja länge innan all snö och is försvinner från vår dal...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera