lördag 22 januari 2011

Så var den iväg!

Har suttit med mamma det senaste dygnet och funderat och bestämt och ändrat oss om och om igen.
Det gäller fröbeställningarna.
Nåväl, ikväll har jag skickat in vår gemensamma beställning..kanske lite väl dyrt blev de ;) Pappa skrattade och Timo suckade..hehe.
Nu e de bara att vänta och ställa i ordning förkultiveringsbordet, inghandla såjord, vermikulit och se över om det behövs mera småkrukor. Jag längtar!
Rasmus sår ärter våren 2010
Beställde mest perenner men även lite sommarblommor och annueller..
Sen har jag förståss ett lager hemma också med diverse fröer. Egenplockade och fjolårets frön som blev över. Så jag lär nog klara mig, de e utrymmet som det kommer att bli brist på - igen. Men kul e de och många slantar blir sparade med frösådderna + att jag får fler månader att pyssla om växter och känna doften av jord :)

Ha en skön lördagskväll!

3 kommentarer:

  1. Hej Sandra!
    Det är så roligt då alla fröbeställningar börja komma i brevlådan. Ska snart starta upp mina lysrör för innesådderna. Kul tid väntas!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Så bra skrivet. Precis så är det; nu vill jag också pyssla om små plantor och känna doften av jord.
    Ha en fin vecka.

    SvaraRadera