onsdag 10 november 2010

vinterland


Här snöar det och har snöat hela natten. Nujust dalar det mest ner flingor med rasande fart och det som blev skottat för lite över en timme sen ser nu igen ut att behöva skottas! 
Får gå ut med sonen efter dagis och skotta säkert.

Har försökt vila upp mig några dagar nu men inte lyckats så bra..känner mig ganska tom innuti och en restlöshet som heter duga har infunnit sig. Däremot får jag inget utlopp för rastlösheten för jag orkar inte riktigt göra något, har en flunssa på gång och den verkar vara tung :/

Hoppas på mera glädje efter att jag hämtat sonen från dagis - har älskar snö och de e så kul att 
se honom gnistra av glädje!

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Ja här har det kommit en massa snö också, det snöade hela dagen igår och säkert halva natten. Nu har det som tur är slutat så jag hoppas att vägarna kan bli relativt bra plogade nu när det är uppehåll. Härligt att du har en glädjespridare till son när du känner dig trött och hängig:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Huga, flunsor är inte roliga. Här är det grått, regnigt, lerigt och dystert. Lite vitt hade onekligen lyst upp, men inte så pass så man behöver skotta.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Blask här, snön och isen på gator och vägar är nästan borta och den får gärna vänta med att komma tillbaka.
    Så tråkigt att du känner dig hängig. Skaffa dig lite torkade nässlor om du inte har samlat själv och gör ett par koppar nässelte om dagen under några veckor. Garanterat uppiggande och stärkande!
    Sköt om dig och sonen!/Laila

    SvaraRadera