fredag 19 november 2010

lite reklam ;)

Länge sen sist!
Jag verkar ha dåligt med inspiration till att skriva i bloggen för tillfället. Har så mycket annat som måste göras, jag städar och städar och städar..funderar över var jag ska hitta de julgardiner jag vill ha men som ändå är i min budget (arbetslös som ja e). Vill få en fin stämning till jul, främst för Rasmus skull så han får fina minnen av jul från barndomen..men också för egen vinning.

Jag har aldrig riktigt längtat till jul i vuxen ålder, som barn gjorde jag förståss det men inte de senaste 15 åren. Men nu flödar inspirationen och jag vill få dendär känslan, lugnet och myset.

här i Jakobstad årdnas årligen en hel-mysig julmarknad med hantverk och design. Inget krimskrams är tillåtet, endast egentillverkat.
Den ordnas vid After Eight och är värkligen värt ett besök!
Kolla in den via deras hemsida här 
gå till "events" och klicka in dig på "Jul på södermalm".


Jag har själv varit med på ett hörn i flera år med "jul på södermalm". Främst för att jag har studerat vid deras kulturmontörs linje och sedan varit på praktik där i nått år. Ett helmysigt ställe rakt igenom! :)

På trädgårdsfronten står det stilla nu, jag hoppas bara att inte snötäcket försvinner för dom har lovat kallt-kallt här inom en snar framtid..ner till -20° och då behövs verkligen snötäcket för att skydda alla stackars växter.

Ha en fin helg!
kram Sandra

2 kommentarer:

  1. Jo nu längtar jag faktiskt till 1:a advent, då tar jag fram allt mitt julpynt:)) Det blir så ljust och fint då:) Julmys är härligt. Ha en trevlig helg/Monne

    SvaraRadera
  2. Burr, vad mycket snö och kallt! Julmarknad utan krimskrams låter trevligt! Ha det bra! /Katarina

    SvaraRadera