torsdag 9 september 2010

lökar

*Eftersom jag har legat i sängen och soffan hela dagen med förkylning så har jag inte hunnit göra nått ute, inte ens fotografera något. MEN
Jag har köpt lite lökar som ska ner i jorden så snabbt som möjligt..tänkte presentera lite här vad jag hittills har köpt :)

Fritillaria "meleagris"

Tulipa "mounth tacoma"

Allium "purple sensation"

Och en efterlängtad en; Tulipa "little beauty"


Ska nog ta en runda till till Sunds och ninhandla lite mera..vill ha någon svart också..och nån vit till..
Men först ska vi ta itu med uthusrenoveringen som har lämnat på hälft. Mina föräldrar kommer upp hit i morgon, så då ska de gjutas resten av stenfoten..då har vi bara taket kvar..haha..jaa tidsoptimeiser va vi nog allt i våras när vi började planera.. ;)

ha en fortsatt skön kväll..själv ska jag fortsätta att medicinera mig för att bli frisk någon gång.


ps. alla bilder är lånade från nätet (google).

5 kommentarer:

  1. Ja, fy för att vara förkyld;( Vilka fina lökar du köpt, brukar få ner några stycken varje höst men jag är urdålig på att komma ihåg att köpa lökar:) Hoppas nu att vi snabbt kurerar oss ifrån förkylningar och annat skit så att vi kan få gjort lite utomhus;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra, jättetrevligt att du vill följa min blogg! Har kikat runt lite på din fina blogg och beundrat alla vackra bilder du har! Tråkigt att läsa att du inte mår så bra, hoppas trädgården kan hjälpa dig att få livsglädjen tillbaka, det är en lisa för själen att få jobba, påta och njuta av trädgården!
    Känns extra kul att hitta hit till dig eftersom jag är född och uppvuxen i Jeppis, har en fd jobbarkompis som bor i dina kvarter nånstans!
    Ha det bra och krya på dig från förkylningen!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra!
    Vilken fin blogg, den måste jag lägga in i min lista. Lökarna är snygga allihop, men min favorit är nog kungsängsliljan. De rutiga klockorna är helt fantastiska!

    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mår bättre nu! Lökarna du skaffat kommer definitivt att pigga upp dig och trädgården i vår! Vi satte allium 'purple sensation' i höstas och den blev fantastiskt fin, har en bild där den syns i bakgrunden den 13 juni.
    Ha det gott!
    Laila

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni för alla kommentarer! :)
    Jag börjar vara piggare nu, förkylningen hålle på att ge sig, så jag hade planerat att vara ute i trädgården hela dagen och plantera alla lökarna och påta på..men så blev det inte för nu e sonen febrig istället.

    På tal om lökarna så har jag suktat efter alla av dem länge nu och blev så glad när jag hittade dem! :) hoppas verkligen att inte sorkarna äter upp lökarna i vinter utan att de ska blomma sådär vackert som de gör i mina drömmar :)

    SvaraRadera