onsdag 7 juli 2010

sommar på riktigt!


Nu e de äntligen sommar på riktigt! vi har haft + 28 grader i några dagar nu och värmen bara fortsätter..fast idag är det mulet och skurar..men de e bara bra så får man något gjort också. Tungt att jobba i gassande solken.
För övrigt försöker jag njuta så mycket som möjligt nu. Fast de e lite svårt när hela halva trädgården ser ut som en byggarbetsplats med grushopar, sandhopar och en heel massa verktyg och annat fult som ligger överallt. Vi håller ju som sagt på att renovera uthuset så de e därför. Men det blir nog bra sen när de e klart och jag får börja fixa uterummet som kommer i söderändan av uthuset, intill terassen. Kommer bli fin-fint!

Här följer lite av de som blommar hos oss samt några bilder från Aspegrens Trädgård..

Äntligen har bönorna börjat klättra uppför spaljén!

Digitalis blommar för fullt vis våran entré. Nya blommor slår ut varje dag nu! De e första året jag har blommande digitalis och jag älskar dem! hoppas på många frösådda plantor tills nästa år!
Gurkörterna har just satt igån att blomma i köksträdgården..ljuvliga söta blommor.

Min nyinköpta ros blommar också.. :)

många fina blåisar!

Lite äldre bild, de är överblommade nu. men jag är frälst i allium av alla de slag och kunde inte motstå att ta en hop med bilder av kirgislöken som blommade för någon vecka sedan vis Aspegrens trädgård. ljuvligt!


Ha en fortsatt skön vecka alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar