lördag 24 juli 2010

"lugn och ro"

Idag har det inte hänt så mycket här. Jag har mest gått runt och plockat bort onödigt skräp och försökt fixa lite vid uteplatsen. Det är mycket som skall fixas ännu före trädgården e i sånt skick att man kan visa upp den åt folk nästa helg. Men det ska nog gå!


Hittade denna lilla söta skylt under öppna trädgårdar. Vet inte riktigt vart jag ska sätta den ännu men tyckte att den passade bra bland denna bukett :)

Bakade ett bröd med Rasmus ikväll. Med oliver, oregano och citrontimjan i.. mums!

Digitalis bara blommar vidare och pryder sin plats 100 gånger om! jag är störtkär!

Testade chilin "hungarian wax yellow" i år..och det verkar som om vi kommer att få en super skörd! Gubben min e iaf glad för han älskar chili i maten!

Mina basilikor bara växer och växer också! Den vanliga basilikan skördar vi ofta så den kommer inte hinna blomma nått, likaså den småbladiga. Men kanelbasilikan har inte alls blivit lika mycket använd i år så den blommar nu. men ack så vacker är den!

Magiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar