söndag 25 juli 2010

förälskad i solrosor

Jag är förälskad i solrosor!

Denna är självsådd och var därför en liten överraskning med färgen..men den va snygg!

Mangold e alltid snyggt! Har inte använt den så mycket ännu..vet inte heller riktigt hur och till vad man kan använda den, någon som kan hjälpa lite? :) Annars tycker jag bara att den e supersnygg i köksträdgården!

Testade Äggplanta i år också och nu ÄNTLIGEN kommer första lilla äggplantan igång..hoppas på många fler! Plantorna blommar nog för fullt så..

RödRudbeckia är snygg i knopp, blomma och frökapsel! en perfekt växt.

Nyinköpta "leonardi da vinci" har slagit ut sin första blomma nu också, och jag e hel nöjd!

För övrigt så jobbar jag vidare, har en kamp mot tiden för att få allt fixat tills helgen..och en son som inte vill vara ute i det dåliga vädret..men jag hoppas verkligen att jag hinner reda upp trädgården tills fredag!
håll tummarna för mig snälla ni! :)


1 kommentar:

  1. Håller med mangold är kul att fota och min favorit i trädgårdslandet. Äter så mycket ajg bara kan.
    Kul att du hittade till mig.

    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera