lördag 1 maj 2010

med fingrarna i jorden

Hoh hoh vad jag har GRÄVT de senaste dagarna! Blev att gräva om och ränsa så mycket jag hann vid entrén för några dagar sedan så jag skulle ha någonstans att sätta jorden som skulle tas bort där lekstugan skall vara..Så jag grävde först upp och ränsade ca 4x2m där och sen 3x2m där lekstugan skall vara och nu håller jag på att flytta över jorden till plats 1.
Blev att sätta lite fart på för lekstugan anländer i morgon kl 12 ungefär, då ska all jord vara bortgrävd! Sen ska vi sätta marktäckduk och dreneringsgrus under, plintar och betongplattor som grunf till lekstugan samt skriva ihop modulerna av lekstugan..pappa räknade med minst 6 timmars arbete! PUH!

Vi har ju ingen bilkärra utan brukar låna av grannen alltid när vi behöver, men nu börjar det kännas lite tjatigt eftersom vi lånar den stup i kvarten så vi ska försöka låna en av en kompis pappa istället. Skulle behöva den redan i morgon eftersom mamma, pappa, broder och hans flickvän kommer hit då. Pappa, broder och gubben min ska sätta ihop lekstugan, mamma tänkte jag skulle ta hand om Rasmus och sen hade jag tänkt sätta broders flickvän i grävande arbete (bara vi hittar en kärra nu då, behhöver få allt kört till eko-rosk eftersom det är så mycket kvickrot och kirskål i jorden). har ca 30kvm till vid entrén som jag skulle vilja få ränsat de kommande två veckorna.

aaah.. tänkte glömma en sak. Jag ska flytta på örtspiralen till örtagården och grävde därför upp alla plantor därifrån. Blev en hel massa timjan! nu har jag timjan så det räcker och blir över! :) hittade också lite myntor (som ska flyttas till lite säkrare plats där de inte kan bre ut sig så mycket samt en salvia som jag delade och lite isop..
här e en bild av timjan,de e den som är i lådorna...visst blev det mycket? :)


Laddar upp lite jobb bilder i morgon eller övermorgon beroende på trötthet efter morgondagens jobbande! Ska bli så kul att få något konkret gjort! :)
ps. vi måste bestämma oss för vilken färg vi ska använda på huset också - fort - eftersom lekstugan ska gå i samma färger och måste målas snarast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar