fredag 16 april 2010

Det kliar i fingrarna!

Ojojoj vad det kliar i fingrarna, helt otroligt! Jag vill bara gräva, ränsa och fixa upp hela trädgården på en gång. Men eftersom vi har översvämmning på delar av tomten ännu och allt e slask blött samt snö på norrsidan av huset så får jag säkert ge mig till tåls en vecka till eller något sånt..fast det skulle inte förvåna mig ifall jag finner mig själv på knä, ränsandes i morgon.

Har skolat om basilikorna och persiljan nu också, väntar på att få plantera ut dem i växthuset samt köksträdgården....väntar sååå!! men först måste det tillsättas lite stallgödsel - bara jag skulle hitta nån som vill ge mig lite gödsel..;) sandra vill ha skit...

Funderar strakt på att förkultivera sallat nu också för att få den snabbare, orkar inte vänta en dag till heller...och det är ännu för ostabilt väder för att så i växthuset (och jag har inget som håller det på plus ifall det blir kallt igen).

nepp, nu går jag och så lite sallat.

Vad förkultiverar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar