måndag 22 mars 2010

Hejsan världen!

Eftersom jag inte är så bra på bloggande eller skrivande överlag så kommer jag mest att ladd upp bilder här, med undantag av något ord ;)

Jag är helt galen i trädgård och allt som har med det att göra. Plöjer igenom bok efter bok i sökande efter kunskap och har en liten egen täppa att testa alla mina planer på.

Vi köpte hösten 2007 ett hus med tillhörande tomt på ca 1000kvm. Det ända som fanns var 4 gamla underbara äppelträd (lite dåligt placerade men fina) och en hel bunt med syrener och stora gamla frodiga bärbuskar + ett litet växthus.

Efter en förödande drenering av huset rök de flesta syrener med och allt såg fördjävligt ut med lera över hela tomten.
Men efterhand har vi (främst jag eftersom maken inte e de minsta intresserad) byggt ut med köksträdgård och två terasser. Efter denna sommar kommer det en heeeel hop med nya planer att förverkligas :) följ med och se vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar